Monday, January 2, 2012

MALAYSIA KECOH LAGI

Sebelum ni Malaysia gempar dgn kes si Ariff yg kahwin dgn mat salleh kat Ireland....Dalam masa beberapa hari je kecoh satu Malaysia.banyak blog yg mula post pasal isu ni..taip je nama Ariff Alfian mcm2 jenis blog ada.
kes tu x settle lg dtg lg kes lain....
Terbaru kes si Adam Adli yang kononye ada setengah pihak kata nak tolong protes kat pihak UPSI pasal penempatan guru selepas habis belajar,tpi yg nampaknya mamat ni turunkan bendera lepastu naikkan balik, La ko buat tu je ke?APa usaha ko kata nak AUKU dihapuskan.dengan turunkan bendera dan berdemonstrasi AUKU boleh hapus eik?hmmmmm...senangnye..kalau macam tu macam2 lah lagi kite boleh minta hapuskan..wat je demo meraTA2,lpstu ramai2 cedera..ha,hapus sudah AUKU..Dulu aku nak sgt masuk UPSI ni ye la nak jd cikgu.Profesion keguruan ni mulia sgt.Nak didik anak bangsa.Tapi bila da jadi macam ni.takut betul nak hantar anak ke sekolah tak pasal2 yang mcm ni

ADA DALAM KALANGAN RAMAI2 NI

Aku tak menyokong mana2 pihak cuma aku rasa perbuatan dia menurunkan bendera tu hmmm mmg agak terkurang diajar disini ye.Aku rasa sebelum dia buat keputusan nak jadi femes mcm ni dye ni mesti sepatutnya dah tau yg keputusan dye tu akan membuatkan org ramai mengejar,menyelar,mengecam dan mengancam.tak kira diri dia atau keluarga dia.kalau dah tahu lpstu nak kecoh2 lak.hmmmm.nampak sgt budak mentah..ADAM ADLI aku nak bagitahu lah kat ko. ko ni "jambu" je muka lpstu ckap nak hebat tapi apa yang kau buat untuk menuntut apa yang kau nak. If you do want AUKU dimansuhkan do the right channel bukan dengan berdemo2 bagai ni ha...fedup tul aku tengok bila ada demo2 bagai ni ha..Lagi satu klu ada demo je kat dalam universiti kat Malaysia ni mesti ada geng Solidarati ape tah(ringkasannye SMM katanye)...korg xde keje lain ke...cube lah korg jaga alam sekitar ke,sapu sampah ke,buat kempen utk environment ke.sibuk sgt nak berdemo ni..ADOIIIIIII...

Kesimpulannya,aku bencilah dengan demo bagai2 ni. Kita ada channel yang betul utk luahkan perasaaan tak puas hati ko tu.kalau ko rasa channel tu tak dapat membantu,apa lagi habiskan study ko lpstu ko jd lah org yg control channel tu.awak juga yang kata kuasa mahasiswa=org muda la kan..Leader's for tomorrow is student youngsters(aku tembak je english word ni),kalau asyik nak berdemo je,xkan nnt bile dah jadi ketua asal ada benda xpuas hati je demo.hmmmmmmm

Renung-renungkan dan selamat beramal.Jangan biarkan anak2 anda jadi mcm mereka ni ye.Mak bapak please ambil berat pada apa yang anak2 anda buat.Jangan sekadar melepaskan batuk ditangga.SEKIAN TERIMA KASIH(entri paling panjang aku rasa aku pernah taip)





No comments: