Saturday, September 5, 2009

HARI-HARI TUA............

Hari ini hari Sabtu.Macam biasa,kelas leadership pukul 8-10 pagi.Selepas habis kelas menuju ke bilik DENGAN langkah yang bersahaja keranA tiada apa yang hendak dikejar.Kemudian berjanji dgn deekay untuk menemaninya ke Stesen puduraya.Dia hendak pulang ke rUmahnya pada petang esok.Semasa dalam perjalanan pulang dari Central Market,aku tidak duduk walaupun masih ada lagi beberapa seat koSIong dbelakang.Setelah kejadian hari itu,aku tidak berani lagi untuk duduk dibelakng walaupun kejadian hari itu berlaku di depan.

Lupakan pasal kejadian hari itu,semasa aku tengah meniM ati pemandangan diluar tiba2 aku terpandang sepasang suami isteri yg umur dalam lingkungan 60-an.Kasihan aku melihat mereka.Si steri sudah terlalu uzur utk berjalan manakala si suami pula masih boleh berjalan tetapi tidak segagah kita.Apabila aku ternampak mereka ak berfikir adakah ak akan menjadi seperti mereka atau aku akan menjalani kehiduPan yAng cukup bagus di bawah jagaan anak2 aku nanti?Satu persoalAn yang sering bermain apabila aku memerhatikan perangai manusia dari yang kecil hinggalah kepada mereka yang boleh bergelar nenek kepada aku...


Melihat mereka juga membuatkan aku ingat akan tanggungjawab ku nanti kepada ibU dan bapaku...adakh aku mungkin akan memeperlakukan mereka sebegitu rupe?adakaha aku akan menghantar merEka ke rumah orang2 tua..aku tak pasti apa yang aku akan lakukan tapi apa yANg pasti aku tak akan membiarkan mereka dihantar ke rumah orang2 tua...Harapan disandar terhadap diriku untuk memberikan kemewahan kepada oarng tuaku....kakakku berkali2 menyatakannya....

Aku sayang diorang cume ak tidak pandai menunjukkan kasih sayang ak terhadap diorang secara depan2....

......nak jadi macam ni..tak kot......hehehe...petang ni mahu pergi KE masjid shah alam untuk iftar bersama sultan selangor...aku belot dengan sulatan aku?hehehehe..tak juge..dah suatan aku tak buat majlis berbuke puasa,aku join lah sultan lain punye majlis.SEBENARNYE SULTAN AKU SULTAN PAHANG...HAHAHAHA...tunggu blog nanti..akan pasti aku update dgn gambo2 masa di majlis tersebut....

No comments: